Aan de bovenkant van de tabel staan alle onderdelen benoemd die van belang zijn bij een goede planning inclusief budget. Mocht je langer dan 3 weken op pad gaan dan kun je gewoon rijen toevoegen en de datums aanpassen. De kolommen F t/m J berekenen de kosten door naar het totaal wat in rij 28 komt te staan.
DatumSpreekt denk ik voor zich! Deze is standaard ingevuld op 1 september t/m 21 september (3 weken) maar is uiteraard te wijzigen naar jouw individuele reisdata.
Planning
Hier vul ik altijd in tekst in wat de planning is. Voorbeeld: op reisdag 1 vul ik altijd alle informatie over de heenreis in. Gaan we met het vliegtuig dan staan hier de vluchttijden bij, gaan we met de auto dan vul ik de rijafstand in.
Accommodaties
Als ik op
Booking.com al een leuke accommodatie heb gevonden of geboekt dan plak ik hier altijd een linkje naar de accommodatie zodat ik het er makkelijk en snel bij kan pakken.
Excursies
Hier vul ik de excursies in die ik graag zou willen doen of al heb geboekt. Mocht ik het al hebben geboekt dan maak ik vaak de cel groen van kleur.
Kosten (F t/m J)
Hier vul ik alle kosten in die ik vooraf al weet. Als ik eenmaal terug ben van vakantie dan stel ik ook alle kosten bij en vul ik alles aan wat vooraf nog niet bekend was.
Opmerkingen
Soms vind ik het prettig om links naar collega-reisbloggers of algemene websites over een nationaal park o.i.d. op te slaan zodat ik het later nog kan raadplegen. Dit is een vrij in te vullen veld.
Kostenraming
De som van alle kosten staat weergegeven in rij 28. Mijn eigengemaakte budget komt in rij 29 te staan. Is er iets over? Dat ga je in rij 30 zien! De formules zijn allemaal al door mij ingevuld dus je hoeft alleen maar de bedragen in te vullen en het document doet de rest!
Als laatste vind je nog een staafdiagram van de kostenverdeling om een beeld te krijgen van je uitgaven. Ik vind het zelf altijd leuk om te zien waar we het meeste geld aan uitgeven. Meestal is dat eten en drinken, haha! ;)
Lees ook:
De 12 beste reisboeken voor inspiratie.
Reacties